Tuesday, January 18, 2011

Khasiat Buah Betik

Hyeyoo everyone! :)  hr ni aku nak kongsi rahsia khasiat betik.  Korang semua mesti pernah makan betik kan?  Nak tau tak, aku salah seorang peminat kipas susah mati betik..hahahahaha...mesti pelik kan.  Sebenarnya tak rugi pun makan betik.  Selain kulit kita jadi cantik berseri, badan kita pun kekal langsing cuma dengan memakan betik.  Tambahan pula betik yang telah dikisar atau dilumat boleh dijadikan masker untuk kulit berkedut dan berjerawat.  Ini baik untuk kesihatan kulit tau.  Aku rasa berbaloi je jadikan buah betik sebagai salah satu kegemaran.  Dah lah murah berbaloi pulak tu kat diri kita sendiri.  ada satu sabun betik ni sangat baik untuk kulit muka dan badan.  Aku dah pernah try.  Berkesan!  Murah pulak tu.  Hanya RM 4.50 if x silap la...Jimat bukan?  heheheh..

2 comments: