Wednesday, September 25, 2013

Jom terbang ke Seoul, Korea!

Last year, aku pergi Seoul with my big bro & cousins.  Omaigadddddd....impian menjadi nyata! Hati yang gembira usah dikata.  Memang gembira tahap gila! Hehehehe.. Kami ke sana guna khidmat tour guide sbb untuk kali pertama mmg confirm sesat if xda tour guide.  Tour guide ktaorg tu orang Korea namanya Mr Charlie.  Very cerewet person pasal masa tapi sgt baik sebab berusaha carikan kedai makan yg halal.  Thank you Mr Charlie!  Ha, inilah aku dengan pakaian tradisional Korea, hanbok!


Makanan dia tak usah dicakap mmg sedap!  Boleh saja masuk tekak Melayu aku ni ha...Dalam sehari, kitaorg mkn 6 kali!  Oooooh...x risau pun kalau berat bertambah sebab sepanjang hari banyak berjalan so lemak tu tak sempat pun bermaharajarela dlm badan ni ha.  Terus saja terbakar habis.  Hehehe.

Inilah bibimbap! Mula2 tgk macam x sedap tapi....bila dah masuk mulut...omaiiiigaddddd~~~~~ Sedap okayyy!  Mesti try makan ini makanan.



Dan...Dan...Dan ini tersangatlah sedap!  Nampak tak sup colour oren tu?  Sup ni x pedas sgt..ada rasa sweet, sour...semuanya cukup rasa..Semestinya sup ini sgt sedap bila di makan dengan nasi.  Nasi ni sticky tp hurmm berlemak krim sgt.  Dan dapat beljar satu bnda bla mkn kt sini.  Nmpk x tmpt letak nasik tu?  Macam dalam lesung batu kan??  Okay, kata Mr Charlie, kebiasaannya org Korea ni lps tmpt ltk nasi tu dh kosong, diaorg akan masukkan air kt dalam tu dan minum air yg diletak dlm bekas nasik tu!  Hurmmm...quiet interesting sbb nmpk sangat diaorg menghargai makanan sampaikan ltk air dalam bekas nasi tu dan minum  sampai licin.


Ha...gambar di atas ni side dish.  Nmpak tak sambal ikan bilis tu?  Seriously sgt sedap! Sampaikan ktaorg byk kali mntk tmbh sambal ikan bilis ni.  Ahjumma(mak cik) yg kerja kt kedai tu siap korek sampai habis balang sambal ikan bilis ni selicin-licinnya sebab excited kot tgk ktaorg asyik mintak tambah.  Superb sangat sambal ikan bilis ini.  Hehehe..  Kamsahamnida, ahjumma.  Saranghaeyo ;)


Ini kat Wonderland!  Sangat best kat sana..  Nampak tak roller coaster kat belakang tu colour coklat?  FYI, roller coater itu diperbuat oleh kayu 100%, kata Mr Charlie.  Bukan daripada besi ya uolls..Erkkk, aku tak naik pun sebab nampak sgt menyeramkan...Huish...gugur jantung ni even tgk je org lain naik roller coaster kayu ni.  Tapi next time kalau dtg sini lagi, aku nak try naik.. hoho


Yang ini pulak salah satu permainan kt Wonderland.  And aku mmg tak naik pun.  Setakat tumpang ambik gambar kt depan saja..hehehehe..  Kecut perut aku tgk org yg main bnda ni.  Dah namanya Double Rock Spin memang spin habislah byk kali..  Hish...Gerun aku tgk sbb segala brg org yg naik bnda ni hbs jatuh ke bwh.  Maksudnya spin tu bukan tahap slow, tp mmg laju dan kuat,  Nampak best tapi aku seperti biasa tiada keberanian.  Maybe next time.. hehehe


Comel kan mangkuk tandas untuk budak kecik ni?  Hehehe..Sgt bagus sbb fikir psl keselesaan pengguna kecil molek.  Siap letak notis lagi tu.  So yg dah cukup dewasa tu jgnlah nak membuang tabiat nk try mangkuk tandas yang comel ni. Ehem.  Hehe


Breakfast bubur & seaweed saja sebab xda pilihan kat hotel.  Actually ada mknn lain tp was was nak makan..huhu.. so jln paling selamat mkn bubur & seaweed saja.  Tapi sedap sgt seaweed hancur ni.  Tak tipu, mmg sedap.  Air pula jus tomato dan air kosong.  Makan makanan sihat saja kt sini.  Hehe.


Hmmmm..yummmmmms...Full course! Heheheh...Sedap sgt!


Okaylah, setakat ini saja post kali ini.  Next time aku free, aku sambung post pasal Korea ni okay :)  Banyak benda lagi nak dikongsi.  BTW, aku nak pergi Korea lagi next year.  Tapi pegi without tour guide.  Hehehe. Kali ni pergi dengan adik dan cousin.  Semuanya perempuan.  Kononnya nak cari jodoh di sana.  Hiks. Okaylah, bye bye ;)






No comments:

Post a Comment